Ben jij proefkonijn voor de nieuwe Adwords tool

16 October, 2008

in Geld verdienen

Google Adwords lanceert nu de Adwords display builder waarmee adverteerders snel en makkelijk beeld advertenties kunnen maken. Willen wij als Adsense publishers het proefkonijn zijn voor al die adverteerders die nieuwe systemen gaan testen?

Adwords display builder

Google heeft vandaag de Adwords display builder gelanceerd. Mensen die adverteren in Adwords kunnen nu via een hele makkelijk interface beeld advertenties maken.

Je kan plaatjes uploaden, een logo opnemen, call to action buttons toevoegen en de hele advertentie dynamisch en bewegend maken.

Overigens ben ik er nog niet achter of dit advertenties zijn die betaald worden per klik, per view of beiden. Ik probeerde zojuist te testen in Adwords maar dit systeem is alleen nog beschikbaar in de US en Canada. Even afwachten dus.

In onderstaand filmpje kun je nog eens rustig bekijken hoe dit werkt.

Gaan er meer Adsense beeld advertenties komen

Voor veel adverteerders kan de nieuwe display builder een makkelijke manier zijn om de Adwords campagne te verbreden. Op Adwords betaal je per klik dus testen is makkelijk en goedkoop. Baadt het niet dan schaadt het niet.

Je hoeft geen designer in te huren. Als je een foto hebt van je product of website en een mooi logo dan kun je binnen enkele minuten een beeld advertentie maken. Google Adwords zorgt zelfs dat de advertentie naar meerdere formaten wordt geconverteerd.

Zit de publisher te wachten op beeld advertenties

Wij als publishers, die mooie websites maken waarop we adsense reclames neerzetten hebben wel een belangrijke keus te maken.

Wil je als proefkonijn fungeren voor al die Adwords adverteerders die gaan experimenteren met beeld advertenties?

Waar het de Adwords adverteerder alleen tijd kost om een nieuw soort campagne te proberen zit je als publisher te kijken naar nog een test beeld waar wellicht niet of minder op geklikt wordt.

Of iets wel of niet converteert kun je echter alleen maar achterhalen door te testen. Die eerste vertoningen van een slechte beeldadvertentie krijg je dus wel op je website.

Anderzijds kan dit ook betekenen dat adverteerders meer mogelijkheden zien en hun budget verhogen. Ook als de conversie verbetert zullen de budgetten wellicht omhoog kunnen. Dit is natuurlijk ook in het voordeel van de adverteerder.

Hoe meer goed lopende campagnes er komen hoe meer geld er te verdienen valt met een Adsense blok. Daarbij kan het de adverteerders misschien verleiden tot hogere budgetten. Meer vraag naar vertoningen door de adverteerders betekent ook dat ze meer zullen moeten gaan betalen per klik.

Wat nu?

Dit is iets dat we goed in de gaten moeten houden, vooral in het begin. Als er een heleboel rommel in mijn Adsense blokken komt dan wordt het denk ik tijd om die beeld advertenties te blokkeren.

Uiteindelijk, als de eerste goed lopende beeld advertenties beginnen te lopen dan wordt het natuurlijk weer erg interessant. Vooral als het de conversie of opbrengst per klik kan verhogen.

Hoe ga jij hiermee om?

Blijf op de hoogte

Vond je deze informatie interessant, zorg dan dat je het laatste nieuws en de beste kortingen via onze nieuwsbrief ontvangt. Schrijf je nu in >>>

Je kan je natuurlijk ook op onze RSS feed inschrijven en het nieuws volgen via je eigen RSS Reader.

{ 0 reacties }

Previous post:

Next post: