Online publicaties gedreven door de vraag

17 June, 2010

in Blogosfeer, Vindbaarheid (SEO)

Google is bezig met een dienst om uit te zoeken op welke zoekopdrachten er weinig content beschikbaar is. Dat lijkt me nog eens een mooi stukje informatie om te hebben.

Als je weet waar bezoekers op zoeken maar waar blijkbaar weinig informatie over beschikbaar is dan heb je al de eerste stap genomen naar een nieuw onderwerp om over te schrijven of producten te verkopen. De tweede stap is natuurlijk hoe groot de winst op dat product kan zijn en/of wat adverteerders willen betalen.

Via SEObytheSea kwam ik op een artikel over een patent van Google dat gaat over het zoeken naar dit soort informatie. In het stuk gaat Bill Slawski in op de vraag of deze informatie gedeeld zou kunnen worden. Hij noemt als voorbeeld de verkoop van informatie over onderwerpen die meer aandacht kunnen gebruiken.

In een artikel van Emerce waar ze dit patent ook bespreken noemen ze ook het bedrijf Demand Media dat informatie heeft over zoekopdrachten binnen het eigen netwerk. Door de gaten in het informatie aanbod te vergelijken met de adverteerdersprijs voor vergelijkbare onderwerpen kun je al snel de gouden onderwerpen vinden.

Demand Media besluit aan de hand van deze informatie of ze een freelancer een stuk laten toevoegen aan hun eigen sitenetwerk. Ik kan we me voorstellen dat dit bedrijf bezig is met een beursgang. Nu even de voorsprong houden voordat gigant Google dezelfde markt betreedt.

Blijf op de hoogte

Vond je deze informatie interessant, zorg dan dat je het laatste nieuws en de beste kortingen via onze nieuwsbrief ontvangt. Schrijf je nu in >>>

Je kan je natuurlijk ook op onze RSS feed inschrijven en het nieuws volgen via je eigen RSS Reader.

{ 0 reacties }

Schrijf een reactie

Je kunt de volgende HTML tags gebruiken:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Previous post:

Next post: