Online ondernemer omlaag met kredietcrisis?

8 October, 2008

in Archief

De vraag die velen bezig houdt: Gaat de online ondernemer ook merken dat de kredietcrisis dreigt over te slaan naar de reguliere economie?

Rond de eeuwwisseling was het antwoord ja. Internet was een nieuwe speelplaats en testveld om het mediabudget over nog meer kanalen te verdelen. Internet had grote beloften maar heeft zo vlak na de internetbubbel een grote leegte achter gelaten.

Is internet een medium of verkoopkanaal

Nu is de situatie heel anders. Zoals je ook al ziet in de interviews die Sprout vandaag online heeft gezet. Deze marketeers zijn nog positief gestemd en denken dat de markt nog gaat groeien.

De vraag die zij zich ook stellen gaat over het nut van internet. Is het een medium waarlangs je reclame kan maken voor je producten of is het een verkoopkanaal dat je direct in inkomsten kan omzetten?

1 euro investeren als er een direct verband is met 2 euro verdienen is een mooi model. Ik zou dan zonder problemen al het geld dat ik heb willen investeren en elke euro verdubbelen.

Alleen adverteren als er winst is

Als je internet als verkoopkanaal ziet kan het echt, op elke euro een extra euro verdienen. Je rekent je marge op het product uit en geeft een gedeelte aan de marketeer voor elke verkoop. Risicoloos en vol belofte over hogere verkopen. Immers, ook de online ondernemers zullen harder moeten werken voor de zelfde centjes.

Er is geen ander medium waar met zo'n snelheid nieuwe initiatieven geïmplementeerd kunnen worden om de veranderende marktomstandigheden het hoofd te bieden. Via de bekende affiliate netwerken kun je heel makkelijk een deal opzetten waarbij je als adverteerder alleen betaalt als er een verkoop is gedaan.

Op deze manier heb je alleen reclamekosten als er ook een verkoop met winst is gemaakt.

Zijn de online ondernemers te positief?

Het is en blijft natuurlijk koffiedik kijken maar het lijkt mij een perfecte tijd voor affiliate marketing.

Of hebben we gewoon allemaal last van een persoonlijkheidsdefect en zijn we te positief?

Blijf op de hoogte

Vond je deze informatie interessant, zorg dan dat je het laatste nieuws en de beste kortingen via onze nieuwsbrief ontvangt. Schrijf je nu in >>>

Je kan je natuurlijk ook op onze RSS feed inschrijven en het nieuws volgen via je eigen RSS Reader.

{ 0 reacties }

Previous post:

Next post: