Hoe je prospects kan verleiden en overtuigen

3 September, 2009

in Archief

Laatst kwam ik langs Qonvert.com, een online marketing blog waarvan ik nog niet eerder gehoord had. Totdat Hans Keeren me belde met de mededeling dat hij online marketeer was met een eigen weblog en dat het hem wel leuk leek om eens af te spreken.

Om een lang verhaal kort te maken, deze telefonische cold call van Hans zorgt nu voor een mooie backlink richting Qonvert en misschien ook wel voor een link naar een van mijn eigen sites.

Ik kwam namelijk een krachtig artikel tegen over verleiden en overtuigen op het internet.

Verleiden en overtuigen

Online marketing bestaat voor een gedeelte uit het verleiden en overtuigen van consumenten. Hoe maak je iemand warm voor je product en vooral, hoe laat je iemand die stap naar een aankoop zetten.

Er zijn verschillende elementen die je hierbij kunnen helpen. Belangrijke onderdelen zijn:

  • Schaarste
  • Sociale bevestiging
  • Consistentie
  • Personalisatie
  • Cadeau
  • Autoriteit
  • Woordgebruik
  • Angst (om te verliezen)

Leuk en vooral heel abstract. Gelukkig is daar het artikel "9 tactieken voor overtuigingskracht" waarin deze punten langs de website van Dell worden gelegd.

Leuk en leerzaam om te zien hoe je deze onderdelen soepel en hopelijk effectief kan integreren in een website.

Blijf op de hoogte

Vond je deze informatie interessant, zorg dan dat je het laatste nieuws en de beste kortingen via onze nieuwsbrief ontvangt. Schrijf je nu in >>>

Je kan je natuurlijk ook op onze RSS feed inschrijven en het nieuws volgen via je eigen RSS Reader.

{ 3 reacties }

Hans Keeren 03.09.09 om 20:08

Bedankt Erik. Ik ben blij dat je dit artikel eruit hebt gepikt. Dit is toch een aparte manier om je website te optimaliseren voor conversie. De boeken van Cialdini en Neuro Web design zijn aanraders voor het web maar zijn ook voor sales mensen zeer leerzaam.

Oeroek 03.09.09 om 20:57

Misschien dat ik ze ook maar eens moet bestellen. Ben erg benieuwd.

Webdesign Roosendaal 19.02.10 om 17:30

Ik heb zojuist het conversie artikel gelezen op Qonvert.nl. Erg goed. De meeste “trucjes” op het gebied van conversie optimalisatie, zoals personalisatie en cadeautjes geven, kende ik al. De “schaarste opwekken” is een erg goed punt! Kende ik eigenlijk nog niet zo goed.

Erg nuttig.

Previous post:

Next post: